ett steg i taget...

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Onsdag och semester - och nu är det VÅR!

Av Emma - 31 mars 2010 21:40

Jag har nu långledigt och spenderar påsken hemma i Jönköping. Kom hit igår och resan gick helt felfritt. Var lite orolig dock, då jag i måndags fått vinterkräksjukan på bussen på väg till jobbet, usch säger jag bara. Mådde lite smått illa även igår, men inbillade mig att det var psykiskt eller berodde på mina vanliga magsmärtor. Vågade dock inte äta särskilt mkt ifall jag skulle reta upp magen igen så levde på en banan och drickyoghurt tills jag kom hem, då åt jag en macka och den fick jag behålla i magen, bra va. Eftersom jag alltid är ledig torsdagar tog jag en semesterdag idag för att få hela 6 dagar hemma. Så skönt, hinner inte med så mkt om man är hemma fredag - söndag.

Idag har jag börjat min dag med ett besök på sjukhuset, sedan träffade jag Emelie och gjorde stan samt åt lunch. Var ganska trött efter det, men kan ju också bero på att jag inte sov så bra inatt. Trodde de berodde på magsmärtorna, men sen läste jag att det var fullmåne, vilket säkert gjorde sitt. Kommer att somna gott ikväll och hoppas på att få sova oerhört gott inatt - som sagt, hoppet är det sista som lämnar en. Imorrn åker jag och mamma till kyrkogården för att se över mormors och morbrors grav och efter det åker vi förbi morfar där han bor.

På kvällen blire hockey, semifinal nr 1 mot Skellefteå. HEJA HV!

Resterande helg är också fullbokat, som vanligt.

Men nu har iallafall våren kommit och jag har idag sett krokusar, snödroppar och tussilago :). Och fåglarna har kvittrat samt att jag har gått utan mössa och vantar.

Har endast kort på krokusarna och snödropparna för satt på en buss då jag såg tussilagorna så kunde inte ta ett kort på dem. Kanske imorrn, ska förbi där då me.

För övrigt är allt toppen! :D